Wednesday, March 23, 2011

FASA BARU 1

Assalamualaikum..
 Dah lme rsenye x post citer baru.. hehe.. x de mse la.. :) rite.. today,,, i will tell a story about one part of mylife.. ok.. sejak aku kat sekolah menengah lagi aku dh bercita cita nak ceburkan diri dlm bidang perundangan.. terutamanya aku bercita cita nak jdk lawyer..

macam semua pelajar sekolah menengah yg lain yg menduduki spm.. sibuk stdy dlm masa yg sama sibuk memikirkan jalan mne yg harus diPILIH untuk meneruskan perjuangan dlm hidup.. fasa persekolahan sudah pon berakhir.. kini.. bermula fasa aku di IPT... selepas beberapa bulan dpt keputusan spm (result yg ok ok je.. hehehe... ),, akhirnye aku ditawarkan ke UITM... Alhamdulillah.. at the same time tuhan makbulkan doa dan impian aku untuk menyambung pelajaran dlm bidang undang2.. untuk permulaan bg segalanya aku kene habiskan asasi undang2 dulu.. selama 3 sem aku kene berhempas pulas untuk mendapatkan 3.0 n above dan semestinya MUET aq mesti dpt band 4.. it is very tough.. but i need to believe myself that i can do it..

sebelum aku mendaftarkan diri di UiTM,, aku dah terbayangkan ape yg bakal aku lalui.. kesenangan dan kesukaran.. mcm mne aq nak hadapi,,?? mcm mne aku nak sesuaikan diri ngn org2 yg aku x kenal..?? lg pon aku x pernah berpisah ngn parent aku huhu... boleyke aku berdikari.??. mcm2 persoalan berlegar legar dlm fikiran aku.. Family aku masing2 berkongsi keseronokan selepas mereka tahu yg aku dpt menyambungkan pelajaran ke IPTA.. senyuman diowg merupakan kelegaan bg aq.. tp dlm mse yg same aku merasakan satu beban yg amat  berat diletakkan diatas bahu aku..

Seronok adalah gambaran perasaan aku apabila aku nak bertolak ke Kuantan (UITM)... namun.. dikeheningan mlm ( esok hari pendaftaran) aku menangis seorg diri..(SDEY NAK BERPISAH NGN FAMILY)  hehe... malu je.. dah besar2 pon nangis ag.. :) pagi keesokkan harinya aku pergi mendaftarkan diri... maka sah lah aku menjadi salah seorang warga UITM.. i'm proud to be them.. HUHUHU... then.. aku pon angkat la brng2 wat naik hostel.. lepas je angkat barang parent aku pon decide tok pulang ke johor.. byk lg keje lain yg ayah perlu selesaikan.. :( time ny la.. saat yg amat berat bg aku waktu ue.. tuhan je yg tau.. peluk ibu dan ayah aku.. huhu.. luluh hati aku ny.. rse mcm nak naik kereta ikut diowg balik johor.. tp... akal aku msih waras.. aku tahan je nak nangis... aku x nak manjakan sgt perasaan aku... :) malula kalau org lain tngok aku menangis.. hehe.. pape pon.. sehari semalam aku berada di sana tiada ape yg berlaku.. melainkan aku kenal dengan ramai insan2 yg baik dan istimewa buat aku.. :)

ok... ini adalah permulaan cerita tuk tajuk ny..so.. jgn lupe tuk mengikuti cerita yg seterusnya lepas ny.. mungkin pengalamanku boley menjadi panduan untuk korang semua.. (sikit2 pon ok la...) heee.. :) bye2~


No comments:

Post a Comment