Sunday, January 30, 2011

MAKANAN KEGEMARANKU

Hari ini aku update blog aku dlm keadaan yg sgt lapar.. huhuh... Jadi aku pon teringat la makanan2 favourite aku.. hehehe... ok... Kepada my mum yg tercinta, balik johor ny akak nak makan semua makanan2 di bawah ny.. hehehe~ dah terasa at tekak ny.. kihkihkih....

1) Ikan pari masak asam pedas


HAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!! Amacam??? mengancam x???? giler!!!! aku mmg dah mengidam sangat2 nak makan makanan ny.. bukan masalah x de at Kuantan ny.. masalahnye aku nak asam pedas yang my mum masak.. Mmg sedap... sedap sangat2... ( dah nak terkuo air liur ny ) hahahah~ Kalau my mum masak lauk ny mmg aku tambah nasik banyak kali la... sehari 5 kali aku makan.. x jemu.. sebab sedap sangat.. Ibu masakan asam pedas ny ye.... :)... heheheh~ ok.. kite pergi ke makanan kegemaran aku yang kedua.. hehehe...

2) sayur kangkung tumis belacan


INI DIA!!!!!!! terbaik aa!!!! ny nme dia sayur kangkung tumis belacan.. aroma waktu sayur ny ditumis mmg best!!!!! boley menyebabkan satu rumah bersin.. hahaha~ dengan bau dan rase belacan serta rse pedas2 cili padi mmg mmbuatkan aku sangat2 suke dengan lauk ny.. makan dengan bubur nasi panas mmg kombinasi yg terbaik.. arghhh!!! ibu,, buatkan yg ny jgk ye... :) next menu yg terbaik ialah....

3) sayur nangka masak lemak....




ok.... ini nmenye seperti tertera diatas... mungkin korang agak pelik ngn makanan ny.. yela.. nangka selalu org mkn cm ue je.. ny msk lemak.. pelikkan.. tp sedap tau... ade rempah2 sikit kat dlm kuah dia.. mmg best la... makan gitu je x makan ngn nasik pon sedap.. adik aku muiz yang umo 5 tahun ue pon suke makan lauk ny... so... yang ny jgk ye ibu??? hehehe

4) last but not least....



MAGGI ( MEE SEGERA )

HAHAHA... ini pon makanan favorite aku.. byk kenangan aku ngn makanan ny.. terutamanya ngn adik2 aku yg aku sayang.. beselah,,, malam2 kalau lauk kat umah dah abz ( area 1-2 pagi ) aku ngn adik2 aku akan memulakan operasi untuk mencari makanan.. sebab mmg lapar sangat2.. hehehe... maka... mmg maggi la yg jadik mangsa kitowg.. so,, mlm2 dengo la dapur rumah kitowg meriah dengan bunyi periuk belanga.. hehehe... best kan... seronok ade adik2 yang sekepala ny... dia lah adik dan dia lah sahabat sejati aku.. maggi adalah salah satu platform yang mengukuhkan kasih syg aku ngn adik2 aku.. kihkihkih ( ayat x boley bla) hahahahah~

OK LAH.. CUKUP LA UNTUK HARI INI CERITA YANG AKU NAK SHARE.. HEHEHE... HOPE ENJOY LA EA... :)


No comments:

Post a Comment