Thursday, January 27, 2011

MY HAPPY FAMILY

assalamualaikum everybody..
Tonite, i want to introduce my happy family... HEHE... yang gambar diatas ny adelah ibu dah ayah aku.. 
Ibu aku namanye Marzinah binti Misban. Beliau lahir pada 19 August 1972... Muda kan?? hehehe... 
Selalunya kalau org lain nmpk aku ngn ibu aku mesti diowg ckp kami ni adik beradik.. kihkihkih.. so.. the 
conclusion is??? samada my mum nmpk muda or aku nmpk tua.... :) my mum sgt2 expert bb msk n menjahit.. 
mmg SUPERB la hasil kerja beliau... For me,,, of coz my mum nye  masakan mmg terbaik.. Usually klu 
kitowgnye family wat open house mmg mskn my mum confirm kene puji.. heheheh... Laksa Johor?? itulah 
menu paling laris in our open house.. so... nak rse masakan my mum??? datanglah ke teratak kami.. heee~
Next, beside my mum is my dad.. Yusof bin Ahmad.. My dad ni seorang yg care and baik hati.. He look fierce but he is very 
kind.... no wonder la kami satu family have a strong bond each other.. My dad is working as a teacher... he is
very optimistic in his work.. My dad x suke waste time ny.. He is very care about the time management.. Sbb 
ue beliau x prnh ade mslh dgn keje2 beliau... yang paling best tentang my dad ny,,, beliau terlalu byk 
berkorban untuk anak2 dia.. sehinggakan my dad x dpt mkn pon x pe la.. asalkan anak2 dia kenyang.. then, 
klu nak raya or nak naik sekolah,, keperluan anak2 dia lbey diutamakan.. my dad x kesah pon pkai baju lama 
asalkan anak2 dia dapat pakai baju baru.. even with me my dad sanggup travel 6 jam untuk ambil and antar aku ke 
kuantan..( aku stdy at uitm kuantan ).... dari johor ke kuantan semata mata nak antar aku.. imagine!!! how 
wonderfull my dad punye kasih syg terhadap aku and anak2 dia yg lain...  and before i forgot,, my dad ny 
pandai tau in gardening.. he love gardening very much.. hehehe.. but,, aku ny plak x suke gardening2 
ny..hehehehe~



Wahai org2 kampung sekalian!!!! ini dia jejaka malaya terhangat di pasaran!!! hahahaah ( mukadimah) 
hehehe~ ok... Sape plak 2 org jejaka tampan ny??? ini lah my HERO!!! hehe... both of them adalah adik2 
aku.. adik2 yg aku syg sgt2.. yang sebelah kiri ue adik aku yg bawah aku ( ank kedua ).. Nama dia Ilyas bin 
Yusof.. hensem kan??? hehe.. ramai peminat adik aku yg ny.. :) tgok la kakak dia jgk an.. cantik~ kihkihkih~ 
( gurau2 ).. emm.. Dia lahir pd 1 March 1994.. 2 tahun beza umo ngan aku... Aset yg paling berharga yg ilyas 
ade ialah lesung pipit dia.. Comel giler kalau dia senyum.. menawan hati sesiapa yg memandang.. hahahaha~ ( 
terpuji adik sendiri plak ) Dia ny ok.. Baik sgt.. Dia la adik aku yang pandai melayan budak kecik dan pandai 
wat lawak.. Kadang2 ue dia ny sensitif sikit.. mcm aku la jgk.. hehehe... Tahun ny dia nak SPM.. So, doakan 
la dia berjaya mendapat keputusan yg sgt2 cemerlang.. :)
Jejaka yang disebelah kanan ue plak adik aku yg bwh adik aku yg td ue.. hehehe... ( ank ketiga )..Nama dia 
Muhammad Zakariyya bin Yusof.. orangnye sgt sederhana.. dari segala aspek dia adalah yg paling sederhana 
antara aku ngn adik aku yg td.. ( ilyas ).. lupe plak... Adik aku yg ny lahir pada 26 december 1995.. beza 3 
tahun ngn aku n beza setahun ngn adik aku ilyas..( main kire2 plak)... Nama gelaran dia adalah zack.. Kami
dulu panggil dia adik.. tp. tanpa disangka sangka kami dpt adik lagi.. itu sbbnye gelaran dia change kpd 
ZACK.. GLAMOUR GITU!!! heee.... Zack ny x byk ckp.. nmpk pasif je... ( x berapa aktif dlm sukan ).. 
tp... otak dia mmg superb.. nmpk je mcm ue tp byk bende yg dia tahu.. yg paling best dia minat sgt2 bidang 
sains.. x mcm aku yg begitu x suke dgn sains.. hehehe... Zack ny bagusnye dia pandai berjimat.. Antara aku, 
ilyas and zack,,, anugerah tokoh paling jimat confirm lah zack yg dpt..  ( anugerah ape ue??? ) heee~ Baru2 
ny PMR dia dpt 7A1C.. pape pon.. CONGRATES YEAH!!!!



COMEL X???? hah!!!! ini dia adik aku yg terakhir.. (yeke??) hee~ Nama adik aku yg ny Muhammad Mueizzuddin bin Yusof.. Dia lahir 22 february 2006.. hehe.. Adik aku yg ny la yg menceriakan suasana kat rumah aku.. pagi2 lagi dh dengar suare dia.. dan setiap masa rumah aku itu dipenuhi dengan suara dia.. Tahun ny dia dh start masuk tadika.. Tp.. aku x sempat nak interview dia ag.. hehe.. Antara adik beradik aku,, Mueiz ny la yg paling peramah.. kadang2 terlebih peramah.. hehe.. kuat memerintah pon iya jgk,, tp.. beselah.. nme pon bdk kecik... Nmpk je kecik tp bila makan mengalahkan org tua... adik aku yg ny mmg suke makan.. agaknye mmg hobi dia adalah makan.. heheh... satu benda yg wat aku bangga ngn adik aku ny,, dia bercita cita nak jdk doktor.. mungkin dia x tau ape itu doktor.. tp.. aku akan pastikan dia dah mula didedahkan dengan bidang sains sejak kecil.. aku sgt2 mengharapkn dia berjaya menjadi seorang doktor.. AMIN~


Lastly,, ny aku ade lukis gambar kami 4 beradik.. watch it yeah!!!




I LOVE MY FAMILY SO MUCH!!!


k la... enough for today.. see all of u next time.. bye2!!!

No comments:

Post a Comment